Page Loading...

Tiskové zprávy

Kampaň Hledáme rodiče pomohla najít desítky náhradních rodičů pro ohrožené děti


14/04/2014

Patrony kampaně se stali herci David Švehlík, Saša Rašilov a Ondřej Vetchý, kteří pro kampaň natočili reklamní spoty „Jsou situace, které zažijete jen v rodině“. Reklama byla k vidění mj. na obrazovkách České televize nebo v kinosálech Vision Cinema. Kampaň je prezentována rovněž v síti venkovních reklamních ploch společností euroAWK, BigBoard, na stránkách celostátních novin Deník a na portálu Rodina.cz.

„Prostřednictvím kampaně se nám doposud podařilo oslovit přes 30.000 zájemců o pěstounskou péči a zvýšit tak zájem veřejnosti o tuto problematiku v České republice,“ říká Marie Oktábcová, ředitelka Nadačního fondu J&T. „Na bezplatné informační lince 800 888 245 se dotazovalo v minulém roce 341 zájemců o pěstounskou péči, v letošním roce je zájem ještě vyšší (přes 90 telefonátů v lednu 2014). Nejčastější dotazy se týkaly postupu, jak se stát pěstounem, podmínek pěstounské péče a pěstounské péče na přechodnou dobu,“ dodává Marie Oktábcová.

Detailní informace o pěstounství jsou dostupné na webových stránkách kampaně  http://www.hledamerodice.cz, kde funguje také interaktivní online poradna. Stejně populární jsou i dotazy kladené prostřednictvím fanouškovské stránky Hledáme rodiče:Pěstouny na facebooku. O problematice pěstounské péče diskutuje na facebookovém profilu více než 6.000 aktivních fanoušků.

Jako další nástroj kampaň využívá bezplatnou příručku Já pěstoun, kterou si mohou zájemci stáhnout, nebo objednat zdarma prostřednictvím zelené linky nebo formuláře na webových stránkách kampaně. Nadační fond J&T jen za minulý rok rozdistribuoval přes 9.000 kusů těchto brožur do všech regionů ČR. Potencionální pěstouni byli osloveni také na řadě akcí pro rodiny v českých městech v rámci oslav Mezinárodního dne rodiny.

„Klíčová je pro nás spolupráce s neziskovými organizacemi a úřady OSPOD v regionech,“ vysvětluje Marie Oktábcová. „Měsíčně kontaktují desítky zájemců neziskové organizace, které se věnují náhradní rodinné péči. Síť regionálních neziskových organizací byla vytvořena právě v rámci kampaně pro všechny zájemce, kteří chtějí vědět, jak pěstounská péče jako taková nebo například samotný výběr pěstouna v praxi probíhají. Zájemci se zde rovněž mohou setkávat s pěstouny ze svého regionu,“ dodává Oktábcová.

 

 

Kampaň je možné podpořit  dobrovolným finančním příspěvkem. Odměnou dárci je kromě dobrého pocitu také jeden z ručně vyráběných náramků „Kruh rodiny“ od známých designérek Báry Nussbaum a Terezy Šmahové. Náramky jsou k dispozici na webových stránkách kampaně a exkluzivně také v butiku La Gallery Novesta.

Kampaň HLEDÁME RODIČE přispěla ke zvýšení povědomí o pěstounské péči a prokazatelně posloužila jako impulz k zažádání o pěstounskou péči u desítek zájemců stát se pěstouny.

 

 

Tisková zpráva ke stažení(48,6 kB)stáhnout