Podporujeme neziskové organizace, které poskytují pomoc zejména ohroženým rodinám s nezaopatřenými dětmi, náhradním rodinám, a dále podporujeme organizace poskytující hospicovou péči.
Naší prioritou je podpora rodin s dětmi v náročné životní situaci, aby tyto rodiny měly co největší oporu a dokázaly toto obtížné období zvládnout.
Abychom mohli finanční podporu směřovat co nejefektivněji, udělujeme ji prostřednictvím konkrétních programů a výzev. Každá výzva má svůj rámec a podmínky (zveřejněné v dokumentaci k výzvě), které musí žadatelé splňovat.
Typy podpor:
1. Výzvy – Organizace mohou o podporu žádat ve výzvách, které vyhlašujeme během roku.
Pro rok 2026 plánujeme následující výzvy:
Předběžné informace k výzvě budou zveřejněny do 15.12. 2025
Předběžné informace k výzvě budou zveřejněny v 2. polovině roku 2026
Aktuální informace vždy najdete zde na našich webových stránkách.
2. Ostatní projekty – Organizace, které nespadají do výše uvedených výzev, mohou požádat o finanční podporu i mimo tyto výzvy, a to v případě, že plánují projekty následujícího typu:
A) Systémové změny včetně analýz a evaluací – Pokud plánujete aktivity ovlivňující legislativu, strategické dokumenty a veřejnou politiku nebo jiné projekty tohoto typu, ozvěte se týmu 8000 důvodů, e-mail: zmena@8000duvodu.cz
B) Dobrá praxe a inovace s cílem rozvoje služeb pro ohrožené rodiny s dětmi – Pokud v rámci svého projektu chcete zavést něco nového, otestovat nový přístup, který může vyrůst v dobrou praxi, případně chcete rozvíjet služby, které zlepšují péči o ohrožené rodiny, ozvěte se nám na e-mail: oktabcova@nadacejt.cz
Na výše uvedené e-maily nám zašlete krátké shrnutí vašeho projektového záměru v rozsahu max. 1 až 2 strany (A4) textu označené názvem vaší organizace a oblastí intervence (A nebo B). Krátké shrnutí zpracujte podle této osnovy:
Postup a dokumenty potřebné k podání žádosti:
Pro podání žádosti je potřeba vyplnit online žádost pro právnické osoby. Povinnými přílohami jsou rozpočet projektu ve formátu, který naleznete zde, a podepsaný formulář pro právnické osoby – čestné prohlášení zde. Dále je vhodné připojit rozpočet celé organizace/služby, výstupy z proběhlých kontrol a případně další dokumenty a podklady, jako je strategický plán apod., zejména pokud byly aktualizovány nebo změněny.
Postup a dokumenty potřebné k podání závěrečné zprávy a vyúčtování:
Do dvou měsíců od ukončení námi podpořeného projektu organizace předkládá vyúčtování, jehož součástí je také závěrečná zpráva. Informace o termínu vyúčtování a jeho pravidlech jsou vždy uvedeny v darovací smlouvě.
Vyúčtování a závěrečnou zprávu předkládají organizace v elektronické podobě podle pravidel pro vyúčtování.
Dokumenty ke stažení: